Saturday, November 26, 2005

Lydopgave

Den søvnige dværg.



Denne opgave har været sjov at lave, det har krævet lidt indsigt i hvordan de forskellige ting virker i audacity. Men når først man har prøvet sig frem går det derudaf. Jeg har indtalt en lille historie, hvor jeg har lagt en fuglelyd på fra stedet her. Der er vild mange lyde på denne side, og jeg kunne sikkert finde flere til min historie, men det må blive en anden gang. Jeg upload først audacity, så lame. Jeg indtalte min historie, og hentede så fuglelyden fra ovennævnte internetside. Derefter gemte jeg først i audacity´s fil, så jeg kunne redigere hvis jeg fik lyst. Så gemte jeg i mp3, udfra de papir på bb der hedder "gem som mp3 i audacity". Jeg oprettde en konto i podcasting, og hentede filen derind. Tog en kopi af koden, og fulgte anvisningerne på side 4 i "podcasting lyd på internettet". Da jeg ikke kunne få det til at virke 1. gang, vaskede jeg koden og vupti så var der lyd igennem.

Jeg synes det må være spændende for børn, at de kan digte historier, og selv ligge lyd/undertoner på, alt efter humør. Mulighederne er i hvert fald mange også her, og igen er det så spændende at tiden bare går når først man er i gang.

4 Comments:

Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.
Det er en dejlig historie, du der har lavet.
Det er så skægt at se de forskellige muligheder, som vi løser opgaven på.
MVH Karin.

26 November, 2005 08:37  
Blogger dortesophie said...

Hej Lone

Sikken en sød historie, godt jeg ikke vågner op med en bille i næsen:-) Jeg kan godt li dine lyde. De skærper opmærksomheden overfor historien. Det er en sjov oplevelse når man skal bruge lyttelapperne. Det er en sans vi undertrykker meget i dagligdagen.

MVH Dorte

26 November, 2005 10:35  
Blogger Helen said...

Hej Lone

Bliver man ikke helt tryllebundet af at fortælle historier kun til "ørerne" ?

VH
Helen

27 November, 2005 14:04  
Blogger asterix915 said...

Hej Karin, Dorte og Helen

Tak, og ja det er en sjov opgave. Ind imellem er det sundt at bruge andet en synet, og selv forestille sig hvordan figurene er i fortællingen...

Lone

28 November, 2005 13:45  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie