Monday, November 14, 2005

Byttekort fra flickr



Nu kan man lave byttekort på flickr. Endnu et værktøj som kan bruges sammen med børn. Byttekort kan bruges til flere ting. Man kan lave vendespil med 2 ens kort, eller 2 ting der passer sammen, fx blomster+vase. Man kan også en serie med biler, hvor man skriver hvor mange hestekræfter, tophastighed, farve o.s.v. på, så kan man spille eller bytte. Lidt som Pokémon bare med egen kreation. Det er som med alt andet, kun fantasien der sætter grænser.

Jeg har her lavet et kort af søen, hvor man kan se regnen gøre himlen sort. Og er kort med den flotte regnbue vi så i går ved Varde Å. Og tænk sig, billederne er taget med få minutters mellemrum. Efteråret er skønt og omskiftelig.

Tak Lis fordi du fandt det, når nu vi andre har så travlt med andet :-).

Do-It

10 Comments:

Blogger lis faurholt said...

Du er godt nok hurtig - og sikke du da kan ryste ideer ud af ærmet, herligt :)

14 November, 2005 08:54  
Blogger asterix915 said...

Hej Lis

Når jeg finder noget interresant og spændende så er jeg hurtig *lol*...

Og når noget er spændende og sjovt, så kommer ideerne helt af sig selv...

Tænker tit, at det er en skam at jeg ikke havde kendskab til alt det her da jeg var i praktik..

Hurtig hilsen
Lone

14 November, 2005 10:04  
Blogger dortesophie said...

Hej superhurtige

Det er jo glemt leg - det her. Da jeg var barn for længe siden. Havde vi kort vi byttede. Nogle havde pop idoler på, andre biler med så og så mange hestekrafter. Og ja, jeg havde også bilkort.

Mine 3 drenge har også haft forskellige kort, Star wars kort, Pokemon osv. men det har aldrig været på samme "bytte" måde.

Fordelen ved dette her er jo også at alle kan være med - det er gratis - Og så er der et krativt aspekt ved det, idet kortenen jo kan selvlaves med egne fotos.

Skal vi bytte kort - kender jeg dig ret, har du ingen længe et sæt med lækre mænd på *LOL*

Mange hilsner

Dorte

15 November, 2005 00:57  
Blogger asterix915 said...

Hej Dorte

Nu sidder jeg og griner, selvfølgelig har jeg det, de er i min hemmelige skuffe *LOL*

Kan du huske, at man kunne stille kortene op ad væggen, og så skulle man skyde en afsted, hvis ikke man ramte skulle det blive liggende på gulvet. Hvis man væltede et, måtte man tage det + dem der lå på gulvet..

Funny hilsen
Lone

15 November, 2005 04:44  
Blogger dortesophie said...

Hej Lone

Ja det kan jeg godt huske. Kortet ind mellem pege og langefinger og så lige svup afsted og helst pløkke nogen af de andre ned.

Jeg kan huske jeg engang vand et sjældent kort af en dreng der hedder Morten, men så fordi jeg var lidt forelsket i ham, så gav jeg ham det tilbage.

Den ! var fandme ikke gået i dag..*LOL*

Mange hilsner

Dorte

15 November, 2005 09:17  
Blogger asterix915 said...

Hej Dorte

Nu griner jeg igen.

Nej i dag havde du vel taget ham i stedet for kortet *LOL*

Lone

15 November, 2005 12:19  
Blogger lis faurholt said...

Vi ku' jo også lave en kalender.
Hvad med starte på den lokale Falck station... :)

15 November, 2005 16:22  
Blogger mrskarin913 said...

Hej alle i gæve piger.

jeg er med på Falck stationen, da der ikke er så mange mandlige studerende og undervisere.
Mom Helen og Lis kan hjælpr*LOL*
MVH Karin.

16 November, 2005 01:37  
Blogger dortesophie said...

Hej :-)

Hvis jeg boede i New York
ville der gå ild i min juledekoration med kraftig røgudvikling (man kan få røgmaskiner) hvis der er chancer for at der kommer brandmænd med det udseende.

Fnis.....

Mange hilsner
Dorte

17 November, 2005 03:41  
Blogger asterix915 said...

Hej Dorte

Ja det kunne du bilde mig ind. Hvorfor ikke bare flytte ind på brandstationen... :-)

Flammende hilsen
Lone

17 November, 2005 06:49  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie