Wednesday, October 19, 2005

Fortælling med animation og stop motion.

Søndag d. 23/10 2005

Jeg blev så forelsket i Dortes græskarmand, at jeg simpelthen blev nød til at lave noget der blinker. Og hvad kunne være mere nærliggende end et hjerte der banker *S*. Måske ikke det mest perfekte hjerte, men jeg synes det er fint.

Torsdag d. 20/10 2005

Så måtte jeg lige prøve igen. Se nu har selv jeg fundet ud af at få min animation til at køre langsom, det var nu ikke helt selv, Dorte fortalte mig om tiden mellem billederne. Tænk der er håb forude, selv for sådan en som mig.

Jeg ville gerne have ændret mit æble billed, men jeg er vist kommet til at slette det på min computer. Men så kan man jo også se processen i mit arbejde *lol*. Ha-ha, jag har fundet min æble billeder, så helt dum er jeg ikke *g*. Så nu ligger jeg en ny animation ind af min æbleserie.


Her er min løsning på opgave 2.

Jeg har valgt at bruge mine billeder fra opgave 1, hvor jeg har taget et billed, ændret på objektet og taget et nyt.


Jeg har dog forsøgt, at lege lidt i Babarosa, så jeg har lavet nogle blå stjerner på mit sidste billed. Det er et spændende program, men det tager også meget af ens tid. Jeg kunne foreksempel ikke huske hvordan jeg gjorde mine billeder små, så det brugte jeg en hulen tid på at hitte igen *g*. Det så jo ligesom ikke særligt fikst ud, at man kun kunne se stiklen af æbleskroget. Nå, det lykkedes da til sidst, og sådan ser det ud når et æble bliver spist på 5 sekunder.

Der er dog noget som undre mig. Inde i Babarosa hvor jeg kan sætte tiden, der står der "other", men når jeg skriver et tal, så reagerer den ikke, den bruge kun de viste tal????? mærkeligt. Jeg synes nemlig det går sindsygt stærkt, og vil gerne have at man kan se de enkelte billeder lidt længere, men det er kun tiden fra det sidste billed er vist, til den går i gang igen der bliver længere, jeg synes det er noget mærkeligt noget med det ur.

2 Comments:

Blogger dortesophie said...

Hej Lone

Jeg tror du skal være blomster kunstner :-) med de flotte buketter.

KH Dorte

21 October, 2005 01:22  
Blogger lis faurholt said...

Det er helt utroligt, hvad hastigheden betyder. Dine blomster er bare super nu!
Jeg har pillet din æbleanimation fra hinanden i enkeltbilleder (Paint Shop Pro kan det - man gemmer bare hver enkelt frame). Jeg har lagt billederne til dig i Bb, så nu har du dem igen ;)
Vil du ikke godt til gengæld fortælle, hvordan du gjorde?

22 October, 2005 02:30  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie