Wednesday, October 05, 2005

Fortælling med tekst og billeder

Onsdag d. 5/10-2005

Så har jeg prøvet at lave opgave 1 i tema 2. Det har været meget sjovt, at finde på et digt som jeg kunne illustrere med billeder. Det der har været mest frustrende er, at jeg har lavet et diasshow i HP Image Zone, hvor jeg har lagt tekst på men at jeg så ikke kan finde ud af at få det på min blog. Problemet er til at leve med, da det ikke er det opgaven går ud på, men nu var jeg lige så stolt, og synes det så mega flot ud. Pyt med det jeg kan heldigvis selv se det *lol*.

Mit digt omhandler et stykke frugt, jeg mener at man kan vise børn hvordan man kan lege med billeder og ord, samtidig med at jeg fortæller at det er vigtigt at leve sundt.

Håber nedenstående kan friste til et lille mellemmåltid.




Æblet det er stort og rundt,
lægen sir´ det er så sundt.







Mon jeg æblet skrælle må,
med min skræller som er blå.







Skrælle, skrælle rundt i ring,
det går let som ingenting.







Nu er æblet rent og klar,
ligger i min mave snart.






Skroget er nu kun tilbage,
og min mave kan ej klage.

5 Comments:

Blogger lis faurholt said...

På din løsning har jeg kun en enkelt klage:
at jeg på æblet ej fik lov at smage :)

05 October, 2005 12:45  
Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.
Det er sjovt lavet, og jeg tror bestemt at børnene får lyst til at smage.
Mvh Karin.

06 October, 2005 04:16  
Blogger Helen said...

Det er en interessant serie billeder, du har taget - de giver dit digt en "ekstra dimension".

- Min første tanke, da jeg så det, var, at kombinationen leg med både tekst og billede har udfordret dig *S*

VH
Helen

06 October, 2005 06:39  
Blogger asterix915 said...

Hej Lis, Karin & Helen

Desværre Lis gik du ikke glip af noget, for æblet var surt så det var ikke særligt sjovt at spise. Men Casper jeg passer ville hjælpe og kiggede på så jeg kunne ikke spytte maden ud, for det vil jeg ikke have han gør, så vi spiste pænt begge 2 og morede os hjertelig.

Som du kan regne ud Karin ville Casper smage med, og det fik han så lov til. Smagsløgene hos ham var anderledes end mine for han spiste næste hele æblet med velbehag.

Og ja Helen det har været en udfordring, men heldigvis en af de sjovere. Jeg har faktisk brugt siden fredag til at komme på digtet, så helt let er det nu ikke selvom det måske ser sådan ud *lol*

06 October, 2005 08:25  
Blogger Lykke Juhler said...

Hej Lone

Sjovt nok har jeg lavet en fotoserie, der er stort set identisk med din...mit æble smagte til gengæld fremragende.
Jeg har dog ikke lavet en tekst endnu.....så måske ender det med noget helt andet.
Flot
Lykke

12 October, 2005 00:07  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie