Sunday, November 13, 2005

Collage


Jeg synes der var så mange ting jeg ikke havde prøvet i adobe photoshop, så jeg blev nød til at prøve igen. Jeg har givet huset en tur i vridemaskinen, og så fandt jeg et sted i manualen hvor de beskrev hvordan jeg spejlvender. Så manden og vores kære nevø, fik lov til at være prøveklude. Manden brugte jeg viskelæder og magic viskelæder til før jeg kopierede, og viskede resten ud på collagen. Men på siden 22 i manualen var det tips til hvordan jeg laver en udtyndning, så det prøvede jeg på Christian. Jeg brugte først magic viskelæder, tegnede med lasso om ham, gik i select/modify/contract og skrev 10. Så i select/feather og valgte også 10. Kopierede ham først den ene vej, så tilbage til fotoet, og vendte ham, kopierede igen, og så var jeg fri for at bruge viskelæder. Det er smart, man skal bare huske, at spejlvende på det foto man vil klippe fra. Hvis man vender i collagen, så vender alle lagene. Nu vil jeg lave en animation mere, for det her er sjovt.

2 Comments:

Blogger dortesophie said...

Hej Lone

Du skal da have nyt tag på igen - det er da virkeligt skævt :-)

Smart med at spejlvende, det vil jeg også prøve om man kan i paint. net.

mange hilsner

Dorte

13 November, 2005 21:08  
Blogger asterix915 said...

Hej Dorte

Ja... Jeg kaldte også på manden og sagde, at det flotte tag vi fik lagt på sidste år skulle skiftes... *lol*.

Og som jeg skriver i næste indlæg, så behøver man ikke vende billedet inden man kopiere ind. Man kan også vende inde i lagene.

Skæv hilsen
Lone

14 November, 2005 00:35  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie