Saturday, November 12, 2005

Animation

Image hosted by Photobucket.com

Ja, så lykkedes det at få min animation ind på min blog, og det har været en hård fødsel *lol*. Hvilket jo er utroligt, når man ser hvor lille den er *g*. For dem der ikke kan se det, så er det manden der sejler i en flydering, med en fisk han har fanget, og en kammerat der går op af skrænten.

Jeg brugte meget lang tid på at lave min animation. Ikke fordi jeg havde glemt processen, men fordi jeg ved et uheld kom til at lukke for computeren, og billederne var gemt i jpeg, så jeg kunne bruge dem i Babarosa. Det var ikke smart, og jeg måtte til at begynde forfra, så jeg kunne få de sidste billeder til animationen færdig. Og af skræk for at det skulle gentage sig, gemte jeg det første billede i psd, så kunne jeg nemlig altid hente det frem hvis uheldet skulle være ude. Jeg synes faktisk at arbejdet gik noget nemmere end collagen, da jeg opdagede nogle værktøjer. Jeg fik brugt et magic viskelæder, og tryllestaven til select/inverse-copy-paste, så det var faktisk sjovere end besværligt. På et tidspunkt da jeg lavede billederne mindre, ville den pludselig ikke gemme, og blev ved med at skrive, at fotoet var åben andre steder. Alt andet var lukket så jeg blev lidt træt af pcéren. I det felt der åbner sig, når jeg trykker på "save as" var der en lille firkant, hvor der stod "save as copy". Jeg tænkte det kan kun gå galt, så jeg satte et flueben, og minsandten så gemte den, så inden jeg så mig om havde jeg en hulens masse kopier. Så det var noge af et arbejde at slette og finde de rigtige til Babarosa.

Nå, animationen var færdig fredag eftermiddag, og jeg glædede mig som vanvittig til at få den på min blog. Det skulle vise sig, at være meget sværere end tidligere. Jeg bøvlede og bøvlede, og skrev en del med Helen på bb. Jeg lagde den ind så hun kunne gøre den mindre, hentede den hjem på min computer, prøvede igen og igen, men lige lidt hjalp det. Jeg oprettede en konto i Photobucket, lavede et album og uploadede så min animation. Ud for mit navn stod der at jeg havde 1 pics. Der skete så det, at min computer bad mig om at installere noget, så den kunne rense for et eller andet. Se nu er jeg meget øm overfor min computer, og ville ikke blive så glad hvis jeg mistede mine dataer fra mit studie, så jeg ringede til min computermand. Han fortalte, at hvis jeg klikkede ja, ville jeg ødelægge det jeg havde på pcéren, jeg skulle slukke og lukke op igen. Nu var skuffelsen så stor, at jeg ikke orkede mere, så jeg tog over til svigermikanikken og spiste. Her til morgen havde jeg ikke den store lyst til, at lukke computeren op, for min tiltro til at det virkede var ikke særlig stor.

Jeg tog mod til mig her i eftermiddags, og kiggede ind i bb. Jeg læste Helens indlæg hvor hun vidste hvor koden skulle kopieres. Jeg loggede ind på min Photobucket konto, åbnede mit album, klikkede længere ned på siden, og volia der lå min animation. Straks kopierede jeg koden og lagde den her. Og se det "funker", det eneste jeg er meget ked af er, at den ikke er større, for jeg synes ikke den ses ordenlig.

Nu er jeg glad (bortset fra størrelsen *lol*), og moralen for mig er, at hvis jeg havde kigget længere nede første gang i Photobucket, så havde jeg været sparet for mange frustrationer. Jeg havde ikke været skuffet og irriteret, og jeg havde sikkert åbent computeren noget før i dag. Men som de siger "af skade bliver man klog og sjælden rig", og jeg er så sandelig blevet en erfaring rigere, om jeg så er blevet klog, er op til andre at bedømme *G*. Men en ting er sikkert det har været en opgave der har kostet mig tid, frustration, skuffelse, men også glæde nu det lykkedes.

For hulen jeg er glad ligenu, og jeg er ligeglad med janteloven i øjeblikket, for jeg er hamrende stolt af mig selv og mit arbejde, og svæver på en lyserød sky, og det kan ingen tage fra mig. STORT SMIL TIL ALLE.

3 Comments:

Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.
Et stort tillykke med dit fine resultat, det er sejt at se de to mænd ved deres elskede bred, og du har fred og ro til at lave multimedie.

Jeg vil igang i morgen, og jeg er spændt på at komme videre, men nu er det lige mit barnebarn, der er i centrum(han sover lige nu).

MVH Karin.

12 November, 2005 10:30  
Blogger dortesophie said...

Hej Lone

Å vi sejler ned ad åen....

Jeg synes den er rigtig fin. Mht størrelse, ja så fylder jeg bare mere *LOL* det burde du vide.

Du er jo så stille og falder næsten i med tapetet...hæ hæ

12 November, 2005 10:54  
Blogger asterix915 said...

Hej Karin, Dorte og Ruth

Tak for de pæne ord, det har været et kæmpe arbejde, at klippe og klistre, når jeg ville have 2 ting til at bevæge sig samtidig.

Og ja, jeg er jo den stille type, og har så svært ved at få noget sagt i større forsamlinger.... *lol*. Og sådan en lille nips som dig, burde ikke have mere plads end mig.

Hilsen Lone

13 November, 2005 05:36  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie