Sunday, November 13, 2005

Animation

Image hosted by Photobucket.com

Halløjsa, sikke det dog sejler der ud af. Jeg har været ude og gå en tur med manden i Marbæk, et skønt sted i nærheden af hvor vi bor. Jeg tog kamera med, da jeg havde bestemt mig for at tage billeder af søen som jeg ville bruge til en animation. Vi gik en dejlig tur, og jeg fik taget mange forskellige billeder. På de 40 minutter vi gik tog jeg 9 billeder, og når vi ser dem, skulle man tro de er taget på forskellige dage, sådan skifter lyset fra himlen. Da jeg lavede animationen opdagede jeg, at jeg slet ikke behøver, at vende det foto som jeg kopier fra. Ved et tilfælde kom jeg til at klikke på edit/transform og vupti så var alle mulighederne der, højre, venstre, op, ned eller vandret. Så hvis bare man står på det lag man vil vende som i mit tilfælde, enten fisken eller manden på stranden, så klikker man edit/transform og vælger. Jeg må nok sige, at jo mere jeg arbejder i programmet, jo lettere bliver det. Jeg opdager ny ting hver gang, ting der gør det nemmere. Det er dælme genialt.


Denne her animation har jeg først uploadet i photobucket, og så klikkede jeg på firkanten med blog, lige ovenover animationen, og så åbnede der sig en side hvor jeg skrive nu. Så går jeg ud fra, at den bliver sendt til min blog, når jeg trykker på Post Entry (spændende). Hvis det går som jeg forventer, er det ikke nødvendigt at kopiere tag-koden, for bagefter at åbne min blog, og create new post, og ligge koden derind. Så klare jeg alt abrejdet fra photobucket. Så nu vil jeg lade det komme an på en prøve og klikke.

Hej igen. Det virkede efter hensigten. Det eneste problem er, at den ikke skriver æ,ø eller å. Der kommer en firkant i stedet for bogstaverne, så skal man alligevel ind og rette. Men man kan selvfølgelig selv bestemme. Jeg synes bare, at hvis jeg skal ind og rette alligevel, så kan jeg ligeså godt nøjes med at blog animationen, og så skrive her i bloggen. Bare lidt strøtanker. Jeg forstår stadig ikke hvorfor Dortes animation er større end mine????? Jeg er ked af, at man ikke kan se min fine fisk jeg har kopieret over, som svømmer og dukker op forskellige steder i søen. Det er svært at se de små mænd på søen, og min lille nevø der kravler. Det kæmpe arbejde der er laver kommer ikke til sin ret desværre.

5 Comments:

Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.

Du skriver, at du er ked af størrelse på din animation, men den har en størrelse trods alt, som man kan se hvor idyllisk der er i Marbæk.
Det er da spændende at se og læse om.
MVH Karin.

13 November, 2005 11:06  
Blogger dortesophie said...

Hej Lone

Hvor er den bare sjov. Den synes jeg du har lavet rigtigt morsom.

Mange hilsner
Dorte

13 November, 2005 21:07  
Blogger asterix915 said...

Hej Karin og Dorte

Tak for ordene. Det er rigtigt morsomt at lave animationer. Jeg synes bare de er sjovere at se herhjemme. Her kan jeg rigtig se den store fisk komme til syne, med sit farlige gab...

Lone

14 November, 2005 00:32  
Blogger Helen said...

Hej Lone

Hvor avanceret ! sende animationen fra Photobucket *S*

Nu forstår jeg bedre, hvorfor du taler om størrelser....Da du uploadede animationen på Photobucket, hvor stor var/er den der ? (højde bredde i pixel)

Mange hilsner
Helen

14 November, 2005 02:35  
Blogger asterix915 said...

Hej Helen

Ja, temmelig smart at sende direkte, bortset fra at den ikke skrive æ,ø,å.

Den er 800x599 hjemme hos mig, det er den jeg uploader på Photobucket.

Lone

14 November, 2005 04:04  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie