Monday, April 10, 2006

PC Pædagogik

I dag læste jeg en artikel på bupl´s hjemmeside. Og jeg tænkte, at andre kunne have glæde af at læse den.

I 3 børnehaver har man lavet et forsøg med børn og computer. Og forsøget viser, at børn har meget stor glæde af at lege med computer også i institutionerne. Meget af det de har lavet er ting vi har lært i multimedie, så vi kan heldigvis være med til at vende bøtten, når vi engang kommer ud som pædagoger.

I Århus viser forsøg at det er ekstrem vigtig, at man ser IT som noget, der skal integreres i pædagogikken i alle institutioner, hvilket jeg jo kun kan klappe i mine små hænder over. Samtidig afviser Erik Hønge projektleder Århus Kommune, at computer fastlåser børn i indendørs og stillesiddende leg.

Så kære medstuderende, der venter et stykke arbejde forud. Men heldigvis finder vi det lige så interessant som børnene *lol*.

2 Comments:

Blogger lis faurholt said...

Jeg burde ikke, men jeg kan ikke lade være... er det ikke underligt, at Kolding Pædagogseminarium, så kun har Video, informatik (!), tekst/billed i deres studieordning og ikke Multimedie, som vi har i Haderslev? *S*

Jeg har det rigtig godt med, at vi sender sådan nogle seje pædagoger som jer ud - I er ikke bare begejstrede, I kan også noget selv! I kan ikke bare snakke om det, I kan vise, hvordan I gør det, og i længden er det garanteret den måde, I overbeviser de mere forbeholdne på.

Hilsen jeres stolte lærer *G*

10 April, 2006 09:28  
Blogger asterix915 said...

Hej Lis

Jo især taget i betragtning af, at det er Lektor Jette Nygaard fra Kolding Pædagogseminarium som er med i forsøget, og varm fortaler for computer *s*.

Så er det godt at vi tager vores uddannelse hos jer *g*, og dermed kan få multimedie.

Hilsen en ramt elev *lol*

10 April, 2006 09:55  

Post a Comment

<< Home

The WeatherPixie